Gemeente Pekela (Groningen)
Sorteer op: Politiek (oplopend)
Pagina 1 van 3 (21 resultaten)
Mevr. Sybrig Kromkamp
Functie: GriffierIn dienst sinds: januari 2018 (3 jaar, 25 dagen in dienst)Toelichting: Van januari 2018 tot juli 2018 is Sybrig Krompkamp plaatsvervangend griffier.
> Marktonderzoek in Pekela
Werkzaamheden bij de Overheid:Voer vandaag een raadpleging of marktonderzoek uit in Pekela. Klik rechts op de buttons voor meer informatie of neem telefonisch contact op.
Dhr. Karlo Feunekes
Functie: DirecteurWerkzaamheden bij de Overheid:
Adjunct-directeur, gemeente Pekela.
Dhr. Jan van der Woude
Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: juni 2008 (12 jaar, 8 maanden in dienst)Werkzaamheden bij de Overheid:
Jan van der Woude is gemeentesecretaris van de gemeente Pekela. De gemeentesecretaris is de eerste adviseur van het college van B&W Pekela. Ook is Jan van der Woude algemeen directeur van de ambtelijke organisatie. B&W worden in hun dagelijks werk bijgestaan en geadviseerd door het ambtelijk apparaat.
Dhr. Dick Berghuis
Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter CDA (2014-)Lijsttrekker CDA (2014)
Oppositie, aantal zetels: 2In dienst sinds: maart 2014 (6 jaar, 10 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Dick Berghuis (CDA) 322 voorkeurstemmen.
Dhr. Martin Ritzema
Functie: RaadslidPolitiek: CDAOppositie, aantal zetels: 2In dienst sinds: maart 2014 (6 jaar, 10 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Martin Ritzema (CDA) 67 voorkeurstemmen.
Mevr. Elly Knevelman-Hulshof
Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter GroenLinks (2016-)Politiek leider GroenLinks
Oppositie, aantal zetels: 1In dienst sinds: december 2016 (4 jaar, 1 maand in dienst)
Dhr. Reiny Kuiper
Functie: RaadslidPolitiek: PvdACoalitie, aantal zetels: 2In dienst sinds: mei 2018 (2 jaar, 9 maanden in dienst)
Dhr. Jaap Kuin
Functie: Waarnemend burgemeesterPolitiek: PvdAIn dienst sinds: november 2015 (5 jaar, 2 maanden in dienst)Portefeuille: Financiën, Algemene en bestuurlijke zaken, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Vergunningen, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Burgemeester Jaap Kuin (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Coördinatie en communicatie, Financiën, Integratie, Intergemeentelijke samenwerking, Vergunning en Handhaving.
Bestuursperiode 2015-2018
Burgemeester Jaap Kuin (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Coördinatie, communicatie en financiën, Integratie en Intergemeentelijke samenwerking.
De waarnemend burgemeester is voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en tevens van de gemeenteraad. De burgemeester heeft bij vergaderingen van de raad geen stemrecht heeft en bij vergaderingen van het college van burgemeester en wethouders wel. In het college heeft de burgemeester Jaap Kuin, net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft de burgemeester een aantal eigen taken in de hoedanigheid van burgemeester. Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat hij aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. De burgemeester stelt jaarlijks een verslag op (burgerjaarverslag) over de kwaliteit van het bestuur en de relatie met de burgers.
Dhr. Jeroen Roorda
Functie: RaadslidPolitiek: PvdACoalitie, aantal zetels: 2In dienst sinds: maart 2018 (2 jaar, 10 maanden in dienst)